Primal Pictures werkt samen met Physitrack om een unieke educatieve oplossing voor patiënten te creëren

LONDEN, 25 juni 2018 (GLOBE NEWSWIRE) - Vandaag kondigen Primal Pictures, pionier van 's werelds meest medisch nauwkeurige en gedetailleerde 3D-modellen van de menselijke anatomie, en Physitrack, de marktleider op het gebied van patiëntenbetrokkenheid en Telehealth-oplossingen, hun samenwerking aan voor een unieke anatomisch verrijkte functie voor thuisoefeningen en patiëntenvoorlichting. De functie binnen Physitrack, die wordt aangestuurd door Primal Pictures, zal gezondheidszorg zorgverleners in staat stellen om hun patiënten beter te onderwijzen en daardoor patiënten te helpen hun gezondheidsresultaten te verbeteren.

LONDEN, 25 juni 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Vandaag kondigen Primal Pictures, pionier op het gebied van 's werelds meest medisch nauwkeurige en gedetailleerde 3D-modellen van de menselijke anatomie, en Physitrack, de marktleider op het gebied van patiëntenbetrokkenheid en Telehealth-oplossingen, hun samenwerking aan voor een unieke anatomisch verrijkte functie voor thuisoefeningen en patiëntenvoorlichting. De functie binnen Physitrack, die wordt aangestuurd door Primal Pictures, zal gezondheidszorg zorgverleners in staat stellen om hun patiënten beter te onderwijzen en daardoor patiënten te helpen hun gezondheidsresultaten te verbeteren.

"Zelfs het beste fysiotherapieregime zal zonder de juiste patiëntenvoorlichting niet succesvol zijn," legt Henrik Molin, CEO en medeoprichter van Physitrack, uit. "Daarom heeft Physitrack ontwikkeld wat de gouden standaard in de sector is geworden op het gebied van betrokkenheid van patiënten en het bijhouden van resultaten. Met Primal Pictures zagen we de mogelijkheid om onze oplossing naar een nieuw niveau te tillen door patiënten te helpen het verband te leggen tussen hun fysiotherapieregime en de anatomie die het beïnvloedt."

De nieuwe oplossing, die later dit jaar gelanceerd wordt, zal Physitrack's thuisoefenvideo's en oplossing voor patiëntbetrokkenheid combineren met de duidelijke anatomische beelden en multimedia-inhoud van Primal Pictures om de aard en locatie van een breed scala aan aandoeningen te laten zien en hoe beweging deze lichaamsdelen beïnvloedt. Patiënten zullen een duidelijk inzicht krijgen in hun aandoening, waarom ze gevraagd worden bepaalde oefeningen uit te voeren en hoe ze deze oefeningen moeten uitvoeren voor optimale resultaten.

"Ons partnerschap met Physitrack is grotendeels gedreven door feedback die we rechtstreeks van aanbieders hebben ontvangen dat dit een echte marktbehoefte is," zegt Pippa Chadfield, hoofd van Primal Pictures. "Physitrack is een ideale partner, niet alleen vanwege de kracht die onze gecombineerde oplossing zal bieden, maar ook omdat we hetzelfde doel en dezelfde kernwaarde delen - het leveren van informatie van de hoogste kwaliteit via innovatieve, klantgerichte platforms, om de patiëntresultaten te verbeteren."

Voor meer informatie, kijk op videovoorbeeld van Physitrack en Primal Pictures' oplossing, of neem contact op met het Primal Pictures team op www.primalpictures.com of het Physitrack team op www.physitrack.com.

Paveena Malhotra | Product Marketing Manager Primal Pictures / informa | Paveena.malhotra@informa.com

Over Primal Pictures

Primal Pictures biedt het meest complete, gedetailleerde en medisch nauwkeurige digitale 3D-model van de menselijke anatomie voor medische studenten, docenten in de gezondheidszorg, zorgverleners, onderzoekers en professionals uit de industrie. De toonaangevende webgebaseerde 3D anatomie softwareoplossingen van het bedrijf worden op grote schaal gebruikt in bijna 1.500 academische en klinische instellingen over de hele wereld om het onderwijs in de gezondheidszorg te verbeteren en praktijk. Primal Pictures is een onderdeel van Informa PLC.

Physitrack

Physitrack is een niet-beursgenoteerd bedrijf met kantoren in Houston, Santa Monica, Melbourne, Londen, Amsterdam en New Delhi. Het bedrijf biedt bedrijven in de gezondheidszorg een uniek product voor het op afstand betrekken van patiënten, dat 's werelds eerste oplossing voor fysiotherapietelehealth combineert met het voorschrijven van klinische oefeningen voor thuisgebruik, het geven van voorlichting aan patiënten en het bijhouden van de resultaten. Physitrack behoort tot een selecte groep ontwikkelaars van e-health-oplossingen waarmee Apple een samenwerking heeft aangekondigd in het kader van zijn Mobility Partner-programma.

Over Informa PLC

Informa is actief in het hart van de kennis- en informatie-economie. Het is een van 's werelds toonaangevende bedrijven op het gebied van business intelligence, academische publicaties, kennis en evenementen. Met meer dan 6.500 werknemers wereldwijd, is het aanwezig in alle belangrijke regio's, waaronder Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Azië, Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Klaar om een start te maken?

Sluit je aan bij duizenden tevreden zorgverleners en til je praktijk naar een hoger niveau. Jouw perfecte oplossing om het hele cliëntproces te ondersteunen. Alles in één app.

Oefeningen meegeven
Uitkomstgegevens verzamelen om je analyse te ondersteunen
Videoconsultatie en berichtgeving